Álláshirdetés – a munkaerő érték!

Az álláshirdetés megjelenítése azt lehet mondani, hogy éppen olyan nehéz feladat, mint az álláskeresés. Folyamatos problémát jelent a cégek hozzáállása a munkaerőhöz, hiszen önmagában nem elég az, ha egy cég munkát kínál. Főleg, ha mindezt olyan szemlélettel teszi, ami azt sugallja, hogy a munkavállalók örüljenek, hogy lehetőséget kapnak, és ne legyenek igényeik. Egy ideje jellemző, hogy a cégek nagy munkaerőhiánnyal küzdenek, ami a képzett, tapasztalt, értékes munkaerőt jelenti. Ez lényegében annak tudható be, hogy a tehetséges munkavállalók nem tudnak elhelyezkedni, vagy ha igen, akkor a túl magas elváráshoz túl alacsony bérezés jár. Ezt a helyzetet nagyon sokan megelégelték és döntöttek úgy, hogy külföldön próbálkoznak munkát vállalni.

Az, akinek sikerült a külföldi munka nem tervez haza jönni, egészen egyszerűen, csak azért mert csalódtak az itthoni lehetőségekben. A cégek hozzáállása, és szemléletváltása talán segíthet abban, hogy ez a tendencia ne fokozódjon. Első lépésként az álláshirdetés stílusán, és tartalmán lehetne változtatni, amelyek munkakereső barát lenne, és ennek következtében többen megpróbálnák itthon kamatoztatni tudásukat. A hozzáállás során azt kell felismerni, hogy a munkaerő az tulajdonképpen érték a cégnek, ilyen értelemben egy álláshirdetés megjelenésében már látszik, hogy az adott cégnek, mint jelent a munkaerő. Egy olyan cég, amely úgy véli, szívességet tesz a munkavállalóknak azzal, hogy állást kínál nekik, a munkaerő keresésbe nem fog túl sok energiát, időt és figyelmet fektetetni. Az ilyen jellegű cégek álláshirdetéseiben egyértelműen kitűnik, hogy az elvárásokkal kell szembenézni, és meg kell elégedni azzal, amit a munkáltató kínál.